Gluténmentes lisztek 2

Tegyünk rendet a polcon! Avagy mit, miért, mire használjunk?
LISZTEK (3. rész – gluténmentesen)

Köles liszt: A köles szemek finomra darálásával készül és maximum 30%-ban keverendő péksüteményekbe, palacsintához, lepényekbe. De még pizzatésztába is! Nyammmm 🙂

Kókusz liszt: állaga nagyon hasonló a búzaliszthez, azonban sokkal legkevesebb szénhidrátot tartalmaz. Íze semleges, sütemények készítéséhez ideális lehet. Én általában gesztenyeliszttel keverem.

Gesztenye liszt: bár állaga finomabbnak érezhető a búzalisztnél, azonban nagyobb mennyiségben nehezebb tésztát kapunk. A szemcsék jobban összeállnak. Akár piskóta sütésre is kiváló, én egy pici sütőport szoktam hozzá tenni a biztonság kedvéért.

Szója liszt: süteményeknél vagy kenyérféléknél 20-30%-ban helyettesíthetjük vele a búzalisztet. Így tartósabb és magasabb fehérje tartalmú élelmiszert kapunk.

Amaránt liszt: a kedvencem! <3 Magas kalcium, magnézium, vas tartalma mellett, szinte bármelyik süteményfélét elkészíthetjük vele. Pékárunál 20-30%-ban használjuk, de piskótáknál, kevert tésztáknál, kekszekhez, linzer tésztákhoz akár 100%-ban használhatjuk búzaliszt helyett.

Oszd meg, ha szerinted is oda kell figyelnünk az egészségünkre! <3

(A képen pattogatott amaránt látható.)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *