Lisztek

Tegyünk rendet a polcon! Avagy mit, miért, mire használjunk?
LISZTEK (1. rész)

Rozsliszt: alacsony sikértartalma miatt célszerű kisebb arányban keverni más lisztekkel. Előszeretettel használom kenyér félék, pogácsák, palacsinták és kekszek alkotóelemeként. Max. 40% keverési arányban. Nehéz liszt, kelt tésztáknál ne várjunk csodát. Ugyanakkor tele van energiával! 😉

Durum liszt: durum búzából őrlik, és magasabb fehérjetartalommal rendelkezik, mint egy átlag búzaliszt. Jól tapad, ezért bármilyen tésztához ajánlom. Színe kicsit sárgásabb.

Tönkölybúza liszt: a tönkölybúza fajtának magasabb az ásványi anyag tartalma és a fehérje tartalma, mint a BL 55 néven futó társának. Bármilyen tésztát süthetünk vele. A piskóták is szépen feljönnek. 🙂
Vásárlásnál azonban FIGYELNÜNK kell! Már 20-25% tönkölytartalomtól lehet hasz
nálni a tönkölybúza liszt elnevezést!

Teljes kiőrlésű búza liszt: a búza mag hántolt belsején kívül még tartalmazza a búza csírát és a korpát (külső takaró héj) is. Először mártásokba, palacsintatésztákba keverjünk. Valaki kiérzi a korpa kesernyés ízét.
Ha nekünk nem vett el az ízélményből, akkor bátran süthetünk is vele. 🙂

Graham liszt: Ugyanazt tartalmazza, mint a teljes kiőrlésű liszt, csak nagyobb szemcsés. Én rétes liszt helyett is használom. Igaz, kicsit pihentetni szoktam a tésztát. Nagyobb szemcsemérete miatt pocakunkban nehezebben szívódik fel, ezért tovább ad teltség érzetet. Ugyanakkor a csíra és korpa tartalma miatt több ásványi anyagot, vitamint és rostot tartalmaz. Piskótákhoz, gombócokhoz, rétesekhez, de pogácsákba is kiváló.

Oszd meg ezt a cikket, ha te is szeretsz kísérletezni a különböző alapanyagokkal! <3

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *