Mazsola

Az egyik igazán megosztó finomság a MAZSOLA. 😀

Sokan rajongunk telt, édes ízéért, imádjuk nyersen és süteményekben. Mások pedig rá sem akarnak nézni, esetleg süteményekből kipiszkálják a tányér szélére.
Egy biztos, sokoldalú és ősi csemegéről van szó, mely meglepően egészséges. 😉

Ősi? Igen, már Kr. e. 2000 környékén is ismerték és szívesen használták Egyiptomban az aszalt szőlőt (a mazsola különböző típusú szőlőkből készülhet aszalással, melyet általában kimondottan erre a célra nemesítenek).

És hogy miért sokoldalú? Álljon itt egy nem teljes, de talán gondolatébresztésre elegendő felsorolás:

élelmi rostokban gazdag, tehát gyomrunknak, emésztésünknek jót tesz, szervezetünk méregtelenítését segíti

-nagyszerű vitamin és ásványi anyag forrás, kimagasló kálium, vas, magnézium, valamint P, B, E és A-vitamin forrás, a hideg téli hónapokban éppúgy érdemes enni, mint nyáron

-az aszalt szilvához hasonlóan magas antioxidáns hatású, ráadásul bioflavonoidokban gazdag, így segít leküzdeni a fertőzéseket, kordában tartani az allergiát

-a már említett egészséges összetevők miatt különösen jó hatással van a szemünk állapotára, és a hatékony vérképzésre

-bizonyítottan bőrvédő hatású, sejtszinten segíti a regenerálódást, így véd a ráncoktól, lassítja az öregedést

-rendszeres fogyasztása eredményesen csökkenti a vérnyomást, így a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását is

A sok-sok pozitív élettani hatás mellett figyelni kell egy nem elhanyagolható apróságra. 🙂 A mazsola 70-80%-a szénhidrát, tehát diéta során erre érdemes odafigyelni, vagy többet mozogni. Édesebbé teszi a vele készült ételeket, ezt az ízesítés során tartsuk szem előtt!

<3

Ha esetleg kiszáradna a mazsolánk, csörgőssé válik, érdemes beáztatni kicsit langyos vízbe, hogy a szemek újra teltek legyenek, és már mehet is a müzlis tálba, süteményekbe, gyümölcssalátákba.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *