Szezámmag

Tudom, hogy itthon nincs nagy hagyománya a SZEZÁMMAG fogyasztásnak, pedig ízéért nagyon is szeretjük.

Ugyanis nem csak péksüteményeken, kenyerek tetején hasznosítható, hanem szinte bármilyen tésztának kitűnő ízt adhat.

Gyümölcsös desszertek, vagy palacsinták tésztájába is nyugodtan tehetünk. Igaz, előtte daráljuk meg egy kicsit, hogy a magok jobban elvegyüljenek a többi hozzávalóval.
Ügyelni kell arra is, hogy a magok 50%-ban zsírokat tartalmaznak, még ha a könnyen emészthetőeket is.

Bár én inkább annak örülök a legjobban, hogy 7X több kalciumot tartalmaz, mint a tehéntej! Nyilván tömegarányosan, de akkor is. 🙂 És még megannyi emésztést segítő vitamin is található benne: B1, B2. De E és A vitaminban is gazdag. Nem beszélve arról, hogy kiváló fehérje forrás is. Ezt a vegák véssék jól az eszükbe! 😉
DIÓ allergiásoknak viszont kevésbé ajánlott, mert keresztallergiát válthat ki. 🙁

Napi ajánlott mennyiség 1 evőkanálnyi, melyet akár joghurtokba, krémekbe keverve is fogyaszthatunk. Én például a tévézéshez sütött sós nasihoz mindig készítek mártogatóst, aminek kötelező eleme. 😉

Egészségre fel! <3

Osztani ér! 😛

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *